План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ЧЗШ №1 на 2021/2022 навчальний рік

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в ЧЗШ №1 та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування), з дотриманням конфіденційності, у ЧЗШ № 1


Інформаційні матеріали щодо подолання особистісних, міжособистісних конфліктів дітей початкових класів та дітей підліткового віку

/Files/unnamed (3).png

Для вчителів і батьків дітей молодших класів

Що таке конфлікти та чому вони виникають? Конфлікти відбуваються у нашому житті практично щоденно. Конфлікт – це можливість розширити свій світогляд шляхом прийняття думки інших, а також можливість покращити власні комунікативні навички. Результат вирішення конфлікту залежить від нашого бажання та вміння співпрацювати, чути один одного та разом шукати правильні шляхи його розв’язання.

Як правильно вирішувати конфлікти між дітьми? Конфлікт можна розглядати на двох рівнях – на рівні позицій та на рівні інтересів.

Дуже часто діти говорять: «я з тобою не згоден». Конфлікт на цьому рівні вирішити не можна. Потрібно йти далі, наприклад, запитати: «чому ти не згоден, чому твоя думка відрізняється?». Таким чином ми спускаємося з рівня позицій до рівня інтересів. І тоді вже можемо вести діалог.

Коли у дітей в школах відбувається конфлікт, то його намагаються перевести з позицій у поле інтересів, адже думку дитини тут поважають. Якщо інколи діти не погоджуються один з одним, або виникає дискусія щодо предметного питання, вчитель показує цінність кожної відповіді, важливість різноманіття думок. Адже, якби всі мислили однаково, ми б не розвивалися, не робили б жодних відкриттів.

За допомогою яких методів можна навчити дитину вмінню постояти за себе, захистити інтереси, особистий простір? Треба вчити дітей алгоритмам роботи в конфліктних ситуаціях. Ми знаємо, що треба робити, коли розбився ртутний термометр? Звичайно! У питанні конфліктів також повинні бути інструкції, які мають закарбуватися глибоко у свідомості. Дуже добре вивішувати інформаційні постери на стінах класу, час від часу проводити цікаві бесіди на подібні теми.

Коли не подобається, як до тебе ставляться:

  • (1) – дивишся в очі «опоненту»;
  • (2) – ставиш руку вперед та кажеш «СТОП»;
  • (3) – описуєш свої почуття, кажеш, що тобі неприємно; якщо це не допомагає,
  • (4) – звертаєшся до дорослого.

Для дітей підліткового віку

При виборі стратегії вирішення конфлікту, варто керуватися наступними принципами:

  • Відокремлення особистого ставлення до людини від проблеми.Для цього просто уявіть себе на місці опонента в ситуації, що склалася. На дайте суб'єктивним враженням вплинути на рішення;
  • Пріоритетним має бути інтерес, а не позиція.Частіше задавайте питання «Чому?», «Чому ні?». Вислухайте пояснення інтересів другої сторони, аргументуйте свої;
  • Пошук взаємовигідних варіантів.Необхідно враховувати не тільки свої претензії, а й претензії опонента, намагаючись знайти зручне рішення;
  • Максимально об'єктивна оцінка ситуації.Вислухайте аргументи іншої сторони, але не піддавайтеся тиску і емоціям. Оцінюючи ситуацію використовуйте об'єктивні, справедливі критерії.

Якщо конфлікт уже виник, то класному керівнику, або батькам необхідно діяти наступним чином:

  1. Оцінити масштаби конфліктної ситуації.
  2. З'ясувати, як довго між сторонами триває протистояння.
  3. Оцінити, є ситуація типовою або атипової.
  4. Проаналізуватиоб'єктивність претензій обох сторін. Переконатися, що вони керуються не забобонами або емоціями.
  5. Дати характеристикуособистостей, що беруть участь в конфлікті.
Кiлькiсть переглядiв: 0

Фотогалерея

Червоноградська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №1
вул. Клюсівська, 19, м.Червоноград, 80103,
тел. (03249) 328-55, 383-22
e-mail: cherv_school_1@ukr.net

Дата останньої зміни 19 Травня 2022

Цей сайт безкоштовний!